Różne

Wieża ratuszowa w Świdnicy

30.05.2020 Świdnica–>Wieża Ratuszowa w Świdnicy

Ostatni weekend maja spędzamy w Świdnicy na dolnym Śląsku u koleżanki Kasi, którą w tym miejscu serdecznie pozdrawiamy. Mimo tego, że nie był to wyjazd turystyczny, sobotę spędziliśmy bardzo aktywnie. Kasia postanowiła oprowadzić nas po mieście, a zwiedzanie rozpoczęliśmy od rynku w Świdnicy, przechodząc wcześniej przez park Młodzieżowy.

Obecnie rynek jest w trakcie renowacji, ale wiele budynków wygląda już bardzo imponująco. W samym środku rynku jest wieża widokowa zaliczana do projektu Wieże Widokowe Gór i Pogórzy, a wstęp na nią kosztuje zaledwie 2 zł za dorosłego i 1 zł za dziecko.

Wieża Ratuszowa w Świdnicy „Sudety” (2)

Niestety nie zabraliśmy ze sobą książeczek, ale bardzo miły Pan z portierni dał pieczątki na małych karteczkach. Widoki z wieży są wspaniałe i bardzo rozległe, a taras widokowy znajduje się na wysokości 38 metrów. Przy dobrej pogodzie mamy widok na Karkonosze ze Śnieżką w tle, góry Wałbrzyskie i Sowie, a ponadto na Masyw Ślęży, który wydaje się być na wyciągnięcie ręki. Bardzo ładnie prezentuje się również katedra oraz figurka Hemesa umieszczona na szczycie kopuły dachu jednego budynku. Można również zobaczyć wieże ciśnień i postawiony tuż obok niej areszt śledczy. Na wieże prowadzi winda oraz schody, a na każdym piętrze jest jakaś wystawa pamiątkowa.

Następnie udaliśmy się do informacji turystycznej po pamiątkowy magnes, a stamtąd zobaczyć katedrę z bliska. Pod katedrą stoi pomnij JP II, a w środku są obecnie prowadzone prace remontowe.  Wiele obrazów zostało oddanych do renowacji, ale trzeba przyznać, że budynek robi wrażenie. Kolejnym miejscem, które postanowiliśmy zobaczyć był park centralny, który niedawno przeszedł rewitalizację. W parku jest spory plan zabaw do dyspozycji oraz bardzo dużo miejsca do spacerowania, czy jeżdżenia na rowerze. Są zrobione sztuczne akweny wodne, które dodatkowo nadają urok temu miejscu.

Stamtąd udaliśmy się nad zalew Witoszówka, gdzie postanowiliśmy chwilę odpocząć. W sezonie letnim jest możliwość wypożyczenia rowerków wodnych oraz kajaków i podpłynięcie do fontanny, która jest na środku zalewu. Po przerwie udaliśmy się w kierunku domu przechodząc jeszcze przez park Pionierów, w którym ustawione są przeróżne figury zaczynając od czaszki po głowę konia i koto-żabę. Na samym zwiedzaniu Świdnicy zrobiliśmy 15 kilometrów i trzeba przyznać, że miasto ma swój urok. Na koniec kilka propozycji co warto zwiedzić:

• Rynek z wieżą widokową
  • Katedrę
  • Zalew Witoszówka
  • Park Centralny
  • Park Pionierów
  • Muzeum Dawnego Kupiectwa (nie dotarliśmy)

Do zobaczenia na szlaku Magia Gór:)