Beskid Makowski

Koskowa Góra, czyli kolejny szczyt w Beskidzie Makowskim z KZKG RP

16.11.2019 Bieńkówka–>Kapliczka pod Koskową Górą (802m.n.p.m.)–>Koskowa Góra (866m.n.p.m.)–>Bieńkówka

W połowie listopada znów wybraliśmy się w góry, aby zdobyć kolejne szczyty do korony Beskidu Makowskiego z KZKG RP. Postanowiliśmy przenocować w Makowie Podhalańskim, aby zaliczyć dwa szczyty. W pierwszy dzień udaliśmy się do Bieńkówki, czyli małej wsi położonej między północnym zboczem Koskowej Góry, a południowym Babicy. Tego dnia udajemy się właśnie na Koskową Górę, a największym problemem było zaparkowanie samochodu w okolicach niebieskiego szlaku.

Początek szlaku zaczyna się drogą asfaltową, między zabudową jednorodzinną, a po chwili zamienia się w drogę szutrową. Tego dnia na szlaku bardzo dużo błota, co wydłuża nam wchodzenie. Wzdłuż szlaku płynie potok Jachówka, a po dziesięciu minutach szlak odbija w prawo. Szlak jest zalesiony i początkowo łagodny, jednak po czterdziestu minutach zaczyna się ostre podejście kamienistą drogą. Po przejściu trzech kilometrów dochodzimy do Kapliczki pod Koskową Górą, gdzie znów zaczyna się asfaltowa droga.

Następnie kierujemy się w stronę osiedla Koskowa, gdzie odbijamy na żółty szlak, a następnie w lewo bez szlaku, aby zdobyć szczyt. Zajmuje nam to zaledwie dwadzieścia minut, a po drodze przechodzimy obok ciekawego boiska piłkarskiego, które jest na szczycie Koskowej Góry. Tam również jest tabliczka pod, którą robimy sobie pamiątkowe zdjęcie i ruszamy z powrotem w stronę Bieńkówki.

Koskowa Góra 867 m.n.p.m. (6/10)

Wracamy tą samą drogą, jednak w pewnym momencie postanawiamy wrócić ścieżką która jest poza szlakiem. W Beskidzie Makowskim jest sporo takich ścieżek, ale nie zawsze wychodzi nam to na dobre, jak już pokazała wycieczka na Zębalową. Tym razem wybór okazał się słuszny i po półtorej godziny meldujemy się pod samochodem. Trasa w dół również była śliska i pełna błota, ale przynajmniej urozmaicona, bo nie lubię wracać tą samą drogą. Następne udajemy się do Makowa, aby zjeść obiad i przenocować. Podsumowując, na tym szczycie jest tabliczka, a gastronomi i pieczątki oczywiście brak tak jak ludzi na szlaku.

Do zobaczenia na szlaku Magia Gór:)

Galeria: Zdjęcia.

Trasa: 9,1 km według Huawei Watch GT.