Beskid Żywiecki

Zimowe wejście na Rachowiec z KZKG RP i WWGiP

25.01.2020 Zwardoń–>Rachowiec (954 m.n.p.m.)–>Zwardoń

Na pierwszą wycieczkę w Beskidzie Żywieckim wybraliśmy przy okazji pobytu w Zwardoniu. Domek mieliśmy usytuowany poniżej żółtego szlaku i stamtąd zaczęliśmy wchodzenie. Po dziesięciu minutach przedzierania się przez śnieg doszliśmy do żółtego szlaku i odbiliśmy w stronę Rachowca.

W tym miejscu szlak biegnie drogą asfaltową, tuż obok wyciągu orczykowego „Karolinka”. Piętnaście minut później łączymy się z czerwonym szlakiem, który idzie od centrum Zwardonia. Chwilę później okazuje się, że jest to kawałek „Alei Westchnień” i „Alei Zakochanych”, czyli spacerowych ścieżek zaczynających się w Zwardoniu. Gdy dochodzimy w okolicę górnej stacji narciarskiej „Mały Rachowiec” szlak odbija w prawo i zaczyna się ostre podejście. Na szczyt pozostał nam niespełna kilometr i 130 metrów podejścia. Kijki są bardzo przydatne, bo śniegu momentami jest bardzo dużo, co wydłuża nam wchodzenie.

Rachowiec 954 m.n.p.m. (1/35)
Wieże Widokowe Gór i Pogórzy „Karpaty” (7)

Wejście na szczyt zajmuje nam pół godziny, a widoki są przepiękne. Na szczycie znajduje się niedziałający wyciąg orczykowy, a poniżej szczytu wieża widokowa, z której bardzo dobrze widać Tatry. Rachowiec to nasz pierwszy szczyt w Beskidzie Żywieckim z KZKG RP i nasza 8. wieża widokowa należąca do projektu Wieże widokowe gór i pogórzy, do obu projektów serdecznie zapraszamy. Tam robimy sobie krótką przerwę na ciepłą herbatę i podziwianie pięknych widoków. Tego dnia pogoda była idealna na górskie spacery, a ludzi na szczycie całkiem sporo.

Po przerwie ruszamy w drogę powrotną początkowo tą samą trasą. Przy skrzyżowaniu szlaków z żółtym my trzymamy się czerwonego i schodzimy do centrum Zwardonia. Szlak jest lekko przetarty, a zejście zajmuje nam pół godziny. W Zwardoniu kończymy naszą wycieczkę przerwą na obiad, a następnie wracamy do naszego domku wczasowego. Serdecznie polecamy dom wczasowy „Zgoda”, w którym mieliśmy przyjemność nocować. Wszystko na najwyższym poziomie, a gospodyni ma w ofercie swojskie wyroby takie jak miód, dżem czy nalewki. Tabliczki, jak i pieczątki brak, a posilić się można w Zwardoniu, do którego nie ma daleko, albo w okolicach górnej stacji wyciągu narciarskiego.

Po tej wycieczce zdobywamy popularną odznakę Korony Beskidu Żywieckiego z KZKG RP.

Do zobaczenia na szlaku Magia Gór:)

Galeria: Zdjęcia.

Trasa: 6,25 km według Huawei Watch GT.