Beskid Makowski

Kolejne dwa szczyty w Beskidzie Makowskim z KZKG RP

13.10.2019 Krzeczów->Zębalowa 858 m.n.p.m.)->Góra Ostojowa (811 m.n.p.m.)->Krzeczów

Na drugą wycieczkę w Beskidzie Makowskim udaliśmy się do Krzeczowa. Jest to wieś w gminie Lubień w powiecie Myślenickim, przez którą przebiega żółty szlak prowadzący na Zębalową. Kolejny raz wybrali się z nami znajomi, jednak tym razem szliśmy w trójkę dorosłych na dwójkę dzieci. Nie mam pojęcia jak to się stało, ale po zaparkowaniu samochodu udaliśmy się w przeciwna stronę niż zamierzony. Gdy doszliśmy do nowo budowanej trasy S7 oświeciło nas, że należy iść w przeciwnym kierunku. Aby nie nadrabiać drogi udajemy się po nowym asfalcie i dochodzimy z powrotem do żółtego szlaku.

Gdy już docieramy na szlak po chwili wchodzimy do lasu. Wtedy spotykamy pierwszych zmotoryzowanych na szlaku, którzy jechali quadem. W lesie systematycznie nabieramy wysokości spotykając na szlaku pełno czerwonych muchomorów. Po przejściu półtorej kilometra dochodzimy do naszego pierwszego szczytu tego dnia, czyli Zębalowej lub Zembalowej. Tutaj jest pewna nieścisłość, ale przyjmijmy, że obie formy są poprawne.  Na sam szczyt prowadzi ścieżka, na którą należy odbić w lewo.

Zębalowa 859 m.n.p.m. (3/10)

Następnie dalej kierujemy się żółtym szlakiem w stronę Góry Ostojowej, która również należy do Korony Beskidu Makowskiego z KZKG RP. Oba szczyty dzieli raptem kilometr, a trasa jest łagodna i przyjemna. Tego dnia przejście było momentami podmoknięte, ale dało się to obejść. Na szlaku znów spotkaliśmy zmotoryzowane osoby, tym razem na motocrossach, a potem Jeepem. Po dotarciu na drugi szczyt tego dnia, czyli Górę Ostojową robimy sobie krótką przerwę.

Góra Ostojowa (Golec) 811 m.n.p.m. (4/10)

Po odpoczynku ruszamy teoretycznie tą samą drogą w stronę samochodu. Teoretycznie, ponieważ na powrocie odbijamy lekko w lewo licząc, że ścieżka którą obraliśmy połączy się z żółtym szlakiem. Niestety był to zły wybór i musimy wdrapywać się między zaroślami, żeby wrócić z powrotem na żółty szlak. Zajmuje nam to ponad 25 minut i tracimy przy tym sporo energii. Następnie trzymamy się już żółtego szlaku, którym spokojnie dochodzimy do samochodu. Na obu szczytach brak tabliczek, pieczątek i oczywiście gastronomi. Po dzisiejszej wycieczce mamy zdobyte cztery z dziesięciu szczytów Beskidu Makowskiego.

Do zobaczenia na szlaku Magia Gór:)

Galeria: Zdjęcia.

Trasa: 13 km według Huawei Watch GT.